هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

آژانس تبلیغات بوف
#

راهنمای قدم به قدم راه اندازی فروشگاه آنلاین | آژانس تبلیغات بوف

راهنمای قدم به قدم راه اندازی فروشگاه آنلاین

راهنمای قدم به قدم راه اندازی فروشگاه آنلاین

در دنیای امروز، تجارت آنلاین تبدیل به یکی از ارکان اصلی کسب‌وکارها در سراسر جهان شده است و کشور ما ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. با توجه به رشد سریع اینترنت، افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند و تمایل بیشتر مردم به خرید آنلاین، راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین می‌تواند یک فرصت طلایی برای افراد یا کسب‌وکارها باشد. بازار ایران با داشتن پتانسیل‌های بالای مصرفی و جمعیتی گسترده، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با این حال، راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین نه تنها به زیرساخت‌های تکنولوژیکی نیاز دارد، بلکه به تحلیل‌های بازار، تدوین استراتژی‌های بازاریابی و تولید محتوای موثر نیز وابسته است که به واسطه تحلیل درست و اقدام موثر می توانید کسب و کار آنلاین خود را راه اندازی کرده و به خوبی کسب درآمد کنید یا درآمد خود را به نسبت قابل توجه و خوبی افزایش دهید.

در این مقاله، به طور جامع به مراحل راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین و حضور در بستر آنلاین وبسایت، اینستاگرام و… می پردازیم. این مقاله شامل مراحل مختلف از ایده‌پردازی تا اجرایی شدن فروشگاه آنلاین، طراحی سایت، انتخاب سیستم‌های پرداخت و حمل‌ونقل، همچنین راه‌اندازی و بهینه‌سازی صفحه اینستاگرام کسب‌وکار است. علاوه بر این، بخش‌های مختلف بیزنس پلن (برنامه کسب‌وکار) و موارد ضروری برای موفقیت در بازاریابی آنلاین در ایران به تفصیل توضیح داده خواهند شد تا بتوانید به کمک آن فعالیت اقتصادی جدید و ویژه خود را آغاز کنید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند...

کسب و کار اینترنتی چیست؟

کسب و کار اینترنتی فقط به این معنی نیست که ما یک سایت داشته باشیم و از طریق آن به فروش محصولات بپردازیم و درآمد داشته باشیم، کسب و کار های اینترنتی بسیار متفاوت هستند و ما می توانیم با استفاده از شبکه های اجتماعی هم یک کسب و کار اینترنتی برای خود راه اندازی کنیم؛ اما بهترین روش برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی داشتن یک سایت است، چرا که سایت می تواند کاملا طبق نیاز ما و امکاناتی که میخواهیم طراحی و اجرا شود. اگر از شبکه های اجتماعی استفاده کنیم، ما فقط محدود به امکانات آن شبکه اجتماعی هستیم و نمی توانیم به صورت اختصاصی یک سری امکانات را به آن اضافه کنیم.

شما اگر در حال حاظر یک کسب و کار فیزیکی دارید، می توانید فعالیت خود را اینترنتی هم شروع کنید تا فروش بیشتری داشته باشید. اگر در اینترنت در زمینه کاری خود تحقیقی داشته باشید، با کسب و کار های بسیار بزرگی مواجه خواهید شد که با استفاده از اینترنت توانسته اند با موفقیت های بسیار بزرگی مواجه شوند و به صورت حرفه ای تر و گسترده تر فعالیت داشته باشند.

البته اگر هم کسب و کار نداریم، می توانیم با استفاده از اینترنت یک کسب و کار برای خود راه اندازی کنیم تا از این طریق یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم و درآمد های فوق العاده داشته باشیم. توجه داشته باشید که کسب و کار اینترنتی فقط به معنی فروش محصولات فیزیکی نیست، بلکه می توان خدمات و توانایی های خود را هم به فروش بگذاریم. برای مثال، اگر به طراحی سایت مسلط هستیم، می توانیم خدمات طراحی سایت به افراد ارائه دهیم و از این طریق درآمد عالی داشته باشیم؛ در ادامه این مقاله قدم های لازم برای راه اندازی یک فروشگاه آنلاین و اینترنتی یا به اصطلاح دیگر آنلاین شاپ را بررسی می کنیم.

ضرورت و مزایای یک فروشگاه آنلاین

افراد زیادی هستند که فکر می کنند کسب و کار اینترنتی بیهوده است و نمی تواند آن ها را به موفقیت برساند و یا حداقل فروش آن ها را چند برابر کند، اما اصلا این طور نیست، بلکه کسب و کار اینترنتی می تواند موفقیت های بسیار بزرگی را برای ما به همراه داشته باشد؛ شاید بتوان گفت 2 دلیل اصلی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی موارد زیر باشند:

  • برندینگ

یکی از اصلی ترین دلایلی که باید کسب و کار  انلاین راه اندازی کنید، برند سازی در اینترنت است، ما اگر یک کسب و کار اینترنتی و در واقع یک سایت داشته باشیم، می توانیم به برند سازی خود بیشتر کمک کنیم و از این طریق یک فرآیند برندیگ عالی داشته باشیم؛ اگر کسب و کار ما به یک برند تبدیل شود و افراد آن را بشناسند، می توانیم ساده تر و بیشتر محصولات خود را به افراد بفروشیم.

  • بازاریابی گسترده

ما با داشتن کسب و کار اینترنتی به مشتریان یک محدوده خاصی محدود نیستیم و می توانیم با ساخت فروشگاه اینترنتی محصولات خود را به سراسر دنیا به فروش برسانیم؛ افراد می توانند خیلی ساده به سایت ما مراجعه کنند، محصولات ما را مشاهده کنند و در صورت نیاز هر کدام را که خواستند از ما خریداری کرده و ما برای آن ها ارسال کنیم. علاوه به دسترسی مشتریان بیشتر، ما روش های بازاریابی بیشتری هم داریم و می توانیم با استفاده از این روش ها افراد زیادی را به سمت کسب و کار اینترنتی خود جذب کنیم، اگر درباره بازاریابی اینترنتی تحقیق داشته باشید می توانید با روش های گسترده بازاریابی اینترنتی آشنا شوید.

در کنار موارد فوق می توان موارد زیر را نیز به عنوان چند نمونه از مزیت های داشتن یک آنلاین شاپ بیان کنیم:

  • هزینه پایین و سود بالا
  • عدم وجود محدودیت مکانی
  • نداشتن تایم کاری تعریف شده
  • خداحافظی با دنیای کارمندی
  • و…

قدم صفر – تنظیم بوم مدل کسب و کار

یکی از اولین و مهمترین مراحل در راه‌اندازی هر کسب‌وکاری و حتی به عنوان یک پیش نیاز برای آن، انتخاب یک حوزه خاص برای ارائه خدمات و محصولات و تدوین یک بیزنس پلن یا بوم مدل کسب و کار جامع برای آن است. بیزنس پلن به عنوان نقشه راه برای کسب‌ و کار شما عمل کرده و شامل اهداف، استراتژی‌ها، منابع مالی، تحلیل بازار و سایر جزئیات مهم خواهد بود. یک بیزنس پلن خوب می‌تواند مسیر را برای رشد و توسعه کسب‌وکار روشن کند و همچنین برای جذب سرمایه‌گذار و تامین مالی نیز ضروری است. در هنگام تنظیم یک بیزنس پلن، نقشه راه کلی فروشگاه آنلاین خود را مشخص کرده و یک دید کلی به چالش ها و مسیر خود پیدا می کنید که برای ادامه حیات و سپس ارتقای آنلاین شاپ خود به آن نیاز دارید.

به طور کلی اجزای اصلی بیزنس پلن شامل موارد زیر است:

  • خلاصه اجرایی

توضیح مختصر از کسب‌وکار، اهداف و چشم‌انداز.

  • تحلیل بازار

بررسی نیاز بازار، رقبا، روندهای فعلی، و مشتریان هدف.

  • استراتژی‌های بازاریابی

برنامه‌های بازاریابی، تبلیغات، و نحوه جذب مشتری.

  • مدل درآمدی

روش‌های کسب درآمد، مانند فروش محصولات، خدمات اشتراکی و… .

  • برنامه مالی

پیش‌بینی هزینه‌ها، درآمدها و سودآوری.

  • تیم مدیریتی و منابع انسانی

معرفی اعضای تیم و شرح وظایف آنها.

هر کسب و کاری که بخواهید راه‌اندازی کنید برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری بخش مهمی از آن است. در راه‌ اندازی آنلاین شاپ هم باید پیش از هر کاری روی طراحی پلن تجاری تمرکز کرده و ابعاد مختلف آنلاین شاپ را بررسی کنید. تحلیل بوم مدل کسب و کار و جدول SWOT در این زمینه کمک زیادی می‌کند تا نقاط قوت، نقاط ضعف، تهدیدها و فرصت‌های کسب‌وکارتان را به خوبی مشخص کنید.

با درک درست این موارد می‌توانید یک برنامه و هدف‌گذاری درست برای آنلاین شاپ خود داشته باشید. فرصت‌ها و نقاط قوت در کنار هم می‌تواند به موفقیت شما در میدان رقابت کمک زیادی کند و شما را به شماره یک بازار تبدیل کند. به علاوه شناخت ضعف‌ها و محدودیت‌ها کمک می‌کند تا آنها را رفع کنید یا بدانید هنگام مواجهه با آنها چه واکنشی انجام دهید. در واقع باید سعی کنید این کمبودها را برطرف کنید تا در میان رقبا باقی بمانید.

پرسونای مخاطب و مخاطبین هدف را شناسایی کنید. چه ویزگی‌هایی دارند، جنسیت و گروه سنی آنها کدام است. مدل کسب و کار خود را انتخاب کنید، به‌علاوه نحوه درآمدزایی و بخش بندی مشتریان با تحلیل کسب و کارتان، پلن آن را طراحی کنید.

قدم یکم – انتخاب نام برند و هویت بصری آن

در اولین قدم ساخت و راه اندازی آنلاین شاپ باید یک نام مناسب برای برند خود انتخاب کنید. این نام باید یکتا، ساده، مرتبط و زیبا بوده، توسط آنلاین شاپ دیگری استفاده نشده و فقط مختص به کسب‌وکار شما باشد. انتخاب نام برند برای برخی حوزه‌ها بسیار راحت است اما در حوزه‌های پر رقابت ممکن است انتخاب نام فروشگاه که دامنه آن هم آزاد باشد، کار ساده‌ای نیست. دامنه و آدرس صفحات مجازی شما هویت برند آنلاین شاپ شما است. پس از انتخاب نام برند، ثبت دامنه و آدرس صفحات مجازی مربوط به آن، زمان طراحی لوگو که هویت بصری کسب‌وکارتان است می‌رسد. کاربران با لوگو کسب‌وکارتان را می‌شناسند و این موضوع بسیار مهم است که یک لوگوی جذاب، اصولی و قابل خواندن طراحی کنید.

طراحی لوگو خود را به اهلش بسپارید…

جهت مشاوره و ثبت درخواست طراحی لوگو با ما تماس بگیرید.

سعی کنید علاوه بر لوگو، رنگ، پترن، فونت و سایر موارد لازم جهت داشتن یک هویت بصری برای برند را نیز همان ابتدا تعریف کرده و با استفاده درست از آن آنلاین شاپ خود را با مخاطبان خود درگیر کنید.

قدم دوم – پلتفرم های آنلاین شاپ خود را انتخاب کنید

پلتفرم‌های مختلفی برای ایجاد آنلاین شاپ وجود دارد؛ باید ببینید کدام پلتفرم می‌تواند نیاز فروشگاه‌تان را به خوبی رفع کند. آنلاین شاپ‌ها راه های مختلفی برای ورود و فعالیت دارند که نیازمند تحلیل اولیه هر کدام جهت انتخاب و شروع فعالیت و همچنین استراتژی برنامه برای ادامه فعالیت، جذب مخاطب و نهایت فروش آنلاین هست. ممکن است بخواهید در یک پلتفرم وابسته (به دو صورت مارکت پلیس و یا همکاری در فروش) نظیر آمازون یا دیجی‌کالا فعالیت کنند یا به صورت مستقل در فروشگاه‌سازها و سایت و یا حضور در فضای مجازی و رسانه ها. در هر صورت، باید پلتفرم موردنظر مزایا و قابلیت‌های مختلفی مانند به‌صرفه‌ بودن، کاربرپسند بودن، راحتی استفاده و… داشته باشد. به طور کلی آنلاین شاپ ها بهتر است در بستر وبسایت فعالیت داشته و فضای مجازی نیز ابزارهای رسانه ای آن ها برای جذب مخاطب و مشتریان باشند و برای گسترش کار از مارکت پلیس ها استفاده کنند. اما این موضوع به این معنا نیست که هر نوع کسب و کاری باید این روش را در پی گیرد و لزوم تحلیل اولیه و مشاوره در این باره موردی است که هرگز نباید فراموش شود.

 

مراحل راه اندازی وبسایت فروشگاهی
  • ثبت دامنه و گرفتن هاست یا سرور مناسب
  • طراحی رابط کاربری سایت و المان های اختصاصی آن
  • طراحی سایت با کدنویسی یا استفاده از بستر وردپرس و ووکامرس
  • طراحی نسخه ریسپانسیو موبایل سایت برای ارتباط بهتر با کاربران
  • هماهنگ کردن سایت با هویت بصری برند
  • بارگزاری محصولات اولیه در سایت همراه با توضیحات و تصاویر
  • ایجاد بردکرامپ برای سایت و ایجاد منو و دسته بندی موثر
  • ثبت در سامانه مالیاتی و دریافت کد مالیاتی
  • تحکیم موارد امنیتی سایت و فعالسازی ssl برای آن
  • اقدام برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی و سایر مجوزهای لازم
  • دریافت و ست کردن درگاه پرداخت
  • پیکربندی تنظیمات فروشگاهی مانند ارسال، انبارداری و…
  • ثبت سایت و صفحات مجازی مرتبط با آن در گوگل
  • تولید محتوا و تمرکز بر سئو سایت
  • بهبود سرعت و عملکرد سایت و رفع نواقص
  • تمرکز بر فروش با ایجاد کمپین، تخفیف، گیمیفیکیشن و…
  • اتصال سایت به موتورهای جستجو ترب و… و مارکت پلیس ها

 

مراحل راه اندازی اینستاگرام تجاری
  • انتخاب نام مناسب و آسان و مرتبط با برند و موضوع فعالیت
  • انتخاب مدل بیزنسی اکانت جهت دریافت داده های عملکردی
  • انتخاب تصویر پروفایل مناسب و نوشتن بایو جذاب، کوتاه و گیرا
  • طراحی قالب طراحی، کاور، هایلایت ها و…
  • تهیه جدول تقویم محتوایی و تکمیل آن به صورت دوره ای و ماهیانه
  • عکاسی و فیلمبرداری از محصول یا بیان خدمات با روش های مختلف
  • لینک اینستاگرام به سایت و سایر صفحات مجازی مرتبط
  • تولید محتوای منظم، جذاب و توجه به سلیقه مخاطب
  • ثبت اینستاگرام در گوگل و نوشتن توضیحات alt هر پست
  • پاسخگویی به موقع و ارتباط گیری با مخاطب

 

مراحل راه اندازی کانال ارتباطی فروشگاهی
  • انتخاب نام و لینک کانال مناسب، کوتاه، مرتبط و خوانا
  • نوشتن بایو مناسب و درج راه های تماس با ادمین صفحات
  • عکاسی از محصولات و طراحی کاور پست ها
  • تولید محتوا، بارگزاری مطالب جدید و ارتباط با مخاطب
  • استفاده از ابزارهای فضای مجازی مانند نظرسنجی و…
  • پاسخگویی به موقع و ارتباط خوب با مخاطب

 

همکاری در فروش وبسایت ها

از راه های دیگر درآمد آنلاین و داشتن فروشگاه اینترنتی ارتباط به وباسیت های فروشگاهی بزرگ و همکاری در فروش محصولات آن ها است. به این روش به نوعی دراپ شیپینگ نیز می گویند و شما از طریق لینک اختصاصی مشتری را پس از جذب به سایت اصلی منتقل می کنید یا فروش را در وبسایت خود نهایی کرده و سپس سایت اصلی با نام و برند شما مرسوله را برای مشتری ارسال می کند. این مورد البته بستگی به سایت مرجع دارد که با چه سیستمی بخواهد همکاری در فروش را اجرا کند. این موضوع فقط شامل موارد فیزیکی نشده و موارد دیجیتال مانند دانلود فونت، فایل و… را نیز شامل میشود.

در هر صورت شما می توانید از طریق قرار دادن لینک فروش همکاری در وبسایت خود و جذب مخاطب از طریق تولید محتوا، درصد فروش خود را از میزان فروشی که با لینک شما صورت گرفته از سایت مرجع دریافت کنید. یا در سایت هایی که به صورت دراپ شیپینگ فعالیت کرده ثبت نام کرده و محصولات آن ها را در سایت خود ثبت و به فروش برسانید و از سایت مرجع بخواهید به آدرس مشتری شما ارسال نماید که در اینجا سود شما در واقع تفاوت قیمت فروش و قیمت همکاری سایت مرجع است.

 

فروش در بستر سایت های دیگر (مارکت پلیس)

این مورد نیز از روش های داشتن یک آنلاین شاپ هست که معایب و مزایای خود را دارد. بزرگترین مزیت آن اعتبار بالای سایت اصلی و بزرگترین عیب آن هم کمیسیون و درگیری با قوانین سختگیرانه می تواند باشد.

در این روش پس از ثبت نام، احراز هویت و احتمالا یک وبینار آموزشی اجباری می توانید محصولات خود را در بستر آن به فروش برسانید و کسب درآمد کنید. لازم به ذکر است تسویه ها در این سایت ها اکثرا به صورت ماهیانه یا 15 روزه هست در حال حاضر و ممکن هم برخی سایت ها که نیاز به پشتیبانی محصول از سوی شما داشته باشد مقداری از موجودی را نیز تا مدت معینی بلوکه نگاه دارند.

برای راه اندازی آنلاین شاپ خود تردید داری؟!

جهت مشاوره با کارشناسان بوف و دریافت راهنمایی با ما تماس بگیر…

قدم سوم – ارتباط با مخاطب و فروش

آنچه در قدم های پیش ذکر شده بیشتر بستر لازم برای ورود به این عرصه بود. اما حال وقت آن است با مشتریان خود ارتباط بگیرید، محصول خود را به آن ها معرفی و در نهایت به فروش برسانید.

فراموش نکنید که باید شما به جذب مخاطب و افزایش کاربران خود بپردازید، با استفاده از اینستاگرام و تولید محتوا در اینستاگرام می توانید مخاطب های زیادی را به سمت خود جذب کنید، البته فقط اینستاگرام برای جذب مخاطب نیست، بلکه شما با استفاده از تبلیغات اینترنتی، تولید محتوای ویدئوی در آپارات و یوتیوب، کانال ها و همپنین تولید محتوا در سایت هم می توانید مخاطب های زیادی را به سمت خود جذب کنید. یک توصیه هم که در اینجا به شما داریم این است که اصول نگارش و تولید محتوا را بیاموزید یا به راحتی سفارش تولید محتوا سایت و صفحه اینستاگرام خود را به افراد با تجربه بسپارید. در صورت نیاز می توانید روی کمک ما در آژانس بوف نیز حساب کنید.

بعد از جذب مخاطب باید آنها را با استفاده از تکنیک های مختلف مانند اعتماد سازی، ایجاد نیاز، رفع نیاز و… تبدیل به مشتری کنید تا فروش خود را شروع کنید. این تکنیک های تبدیل به مشتری فراوان هستند که می توانید از آنها استفاده کرده و روز به روز فروش خود را افزایش دهید. سعی کنید در چشم مخاطب همواره سودمند باشید و این موضوع را با ارائه محصولات خوب، قیمت گذاری درست، تولید محتوای آموزشی مرتبط و… در ذهن مخاطب خود تثبیت کنید.

قدم چهارم – رشد هرگز متوقف نخواهد شد

حال دیگر وقت آن است که بنشینید و ضمن نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه از سیستم پول سازی که ایجاد کرده اید لذت ببرید! اما نه…

از زیبایی های موجود در کسب و کار آنلاین لزوم وجود پویایی است و شما پیوسته باید برای رشد آنلاین شاپ خود تلاش کنید؛ نیرو استخدام کنید، سیستم های خود را بروز کرده و ارتقا دهید، انبار خود را ایجاد و بزرگ کنید، کارگاه یا دفتر بزنید، شبکه سازی کنید، محصولات و خدمات جدید اضافه کنید، طیف مشتریان خود را افزایش دهید و… و از همه مهمتر بازاریابی و تبلیغات مستمر و مانا انجام دهید. فراموش نکنید شما شاید به عنوان یک آنلاین شاپ کوچک شروع کرده باشید اما در آینده قرار است مدیر یک کسب و کار آنلاین و بزرگ و با تعدادی نیرو و… باشید. پس همچنان اراده به خرج داده و بع ارتقای سیستم خود بیاندیشیدو یاد بگیرید ازنوشیدن فنجان چای و قهوه خود هنگام تلاش و تکاپو برای رشد لذت ببرید تا صرفا از تماشای آنچه گذشت.

آنچه بیان شده یک راهنما و چشم انداز برای ورود به دنیای آنلاین شاپ ها بود. اگر شما نیز قصد ورود به این دنیای جذاب دارید یا در فکر تحول و ارتقای آنلاین شاپ خود هستید می توانید روی کمک دوستان خبره خود در آژانس تبلیغات بوف ( از مشاوره و نگارش بیزنس پلن گرفته تا طراحی گرافیکی، طراحی رابط کاربری، عکاسی تبلیغاتی، تولید محتوا، طراحی سایت و صفحات مجازی، ادمین فضای مجازی و…) حساب کنید…

ما آرزوی موفقیت شما را داریم.

راه‌‌اندازی آنلاین شاپ کار سختی نیست. فقط باید مجموعه‌ای از گام‌ها را پیش از راه‌اندازی فروشگاه آنلاین و ابزارهای زیرساخت آن مانند سایت، اینستاگرام و سایر بسترها و مراحل بعد از آن طی کنید تا با چالش‌های بعد از راه‌ اندازی آنلاین شاپ روبرو نشوید و به راحتی بتوانید درآمد کسب کنید.

مقالات مرتبط

هاست چیست و چه کاربردی دارد؟

برای اینکه سایت شما و محتوای آن در اینترنت برای کاربران قابل مشاهده و در دسترس باشد، به فضایی نیاز دارید که تمام فایل‌ها را روی آن ذخیره کنید. نحوه انتخاب هاست و دامنه فروش دامنه یکی از ساده‌ترین راه‌های...

زمان مطالعه: 8 دقیقه

چطور از فروش دامنه درآمد کسب کنیم

غییر فونت در وردپرس هم کار خیلی ساده‌ای است، هم می‌تواند ظاهر سایت‌تان را بهتر و چشمگیرتر کند. در این مقاله هر ۴ روش تغییر فونت وردپرس را توضیح داده‌ایم. بهترین روش های ثبت شده برای کسب درآمد فروش دامنه...

زمان مطالعه: 5 دقیقه

نحوه تغییر فونت در وردپرس و المنتور در نسخه جدید

غییر فونت در وردپرس هم کار خیلی ساده‌ای است، هم می‌تواند ظاهر سایت‌تان را بهتر و چشمگیرتر کند. در این مقاله هر ۴ روش تغییر فونت وردپرس را توضیح داده‌ایم. بهترین روش های ثبت شده برای کسب درآمد فروش دامنه...

زمان مطالعه: 5 دقیقه

دیدگاه ها

  1. admin-brandis
    تاریخ: 1403/11/03

    مفید بود واقعا مرسی
دنبال یک مجموعه خوب بودم برای طراحی برندبوک که آژانس برندیس این خدمات رو انجام میداد و باعث کمک خیلی زیادی به من شد

    پاسخ
    1. admin-brandis
      تاریخ: 1403/11/03

      رابطه طولانی مدت با مشتری زمانی میسر خواهد بود که اولا کالای با کیفیت به مشتری ارائه بشه ثانیا فقط به فکر فروش نباشیم یعنی سود مشتری رو هم در نظر بگیریم
یه سری خدمات پس از فروش سبب خواهد شد ارتباط با مشتری حفظ بشه

  2. admin-brandis
    تاریخ: 1403/11/03

    بازاریابی برای جذب مشتری و برندینگ خیلی مهمه. مطالب شما خیلی جامع بود ممنونم واقعا.اتفاقا تو دانشگاه کسب‌وکار کتاب‌های بازاریابی کاتلر معرفی شده بود که متاسفانه هنوز نتونستم تهیه کنم اما اینکه مطالب شما جامع و مفیدن خیلی خوشحال کنندست

    پاسخ
  3. admin-brandis
    تاریخ: 1403/11/03

    با سلان و تشکر از مطالب با ارزشی که زحمت کشیدید و به اشتراک گذاشتید بنده از مجموع مطالب فوق به تعرفی به نظر جامع رسیدم : بازاریابی یعنی ایجاد تجارب وسوسه انگیز با برقراری ارتباط با مخاطبین، به هدف معرفی و آگاهی محصولات و خدماتی ارزشمند در مقایسه با رقبا و در دراز مدت در جهت رفع نیازشان می باشد …

    پاسخ
  4. مدیریت
    تاریخ: 1403/11/03

    د بود که اولا کالای با کیفیت به مشتری ارائه بشه ثانیا فقط به فکر فروش نباشیم یعنی سود مشتری رو هم در نظر بگیریم
یه سری خدمات پس از فروش سبب خواهد شد ارتباط با مشتری حفظ بشه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین مقالات

راهنمای قدم به قدم راه اندازی فروشگاه آنلاین

در دنیای امروز، تجارت آنلاین تبدیل به یکی از ارکان اصلی کسب‌وکارها در سراسر جهان شده است و کشور ما ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. با توجه به رشد سریع اینترنت، افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند و تمایل...

زمان مطالعه: 7 دقیقه

نحوه تغییر فونت در وردپرس و المنتور در نسخه جدید

غییر فونت در وردپرس هم کار خیلی ساده‌ای است، هم می‌تواند ظاهر سایت‌تان را بهتر و چشمگیرتر کند. در این مقاله هر ۴ روش تغییر فونت وردپرس را توضیح داده‌ایم. بهترین روش های ثبت شده برای کسب درآمد فروش دامنه...

زمان مطالعه: 5 دقیقه

چطور از فروش دامنه درآمد کسب کنیم

غییر فونت در وردپرس هم کار خیلی ساده‌ای است، هم می‌تواند ظاهر سایت‌تان را بهتر و چشمگیرتر کند. در این مقاله هر ۴ روش تغییر فونت وردپرس را توضیح داده‌ایم. بهترین روش های ثبت شده برای کسب درآمد فروش دامنه...

زمان مطالعه: 5 دقیقه

هاست چیست و چه کاربردی دارد؟

برای اینکه سایت شما و محتوای آن در اینترنت برای کاربران قابل مشاهده و در دسترس باشد، به فضایی نیاز دارید که تمام فایل‌ها را روی آن ذخیره کنید. نحوه انتخاب هاست و دامنه فروش دامنه یکی از ساده‌ترین راه‌های...

زمان مطالعه: 8 دقیقه